1. Governance의 개요
가. Governance의 정의
-a formal framework which provides a structure for an organization to ensure the conrol and direct management system.
나. Governance의 특징
-조직의 방향, 통제 확립을 위한 수단과 구조 제공 프레임워크
-비즈니스 전략 및 목표를 IT 서비스, 인프라, 환경에 일치
-IT 거버넌스 프레임워크 COBIT을 조정, 보완하여 활용
-IT의 효과적, 가치있는 통제 운영을 정의, 보장하는 정책, 규칙, 규정 제공
2. Governance의 구성도 및 구성요소
가. Governance의 구성도
나. Governance의 구성요소
Main activity | Feature | Description |
Evaluate | 정기적 평가 이해관계자 요구 충족 환경 변화 적응 |
-evaluating the organization, the strategy, the portfolios, organizational relationships -ensure the needs of the stakeholders are met -keep the organization in compliance |
Direct | 책임 할당 전략, 정책 준비/구현 전략, 투자 방향 설정 조직 활동을 위한 지침 설정 |
-the assignment of responsibility by a governing body (prepareing and implementing strategies and policies) -stragegy = the direction + the investment decision + the investment |
Monitor | 성과 모니터링 | -the organization performance (performance, practice, process, service, product) -complying the directions and the policies |
ITIL V4의 기본 개념과 ITIL V3 비교를 통한 이해
http://www.steg.co.kr/community/?mod=document&uid=154
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